Rok 2020 - dobry czas by transportować ponadgabaryty

Rok 2020 - dobry czas by transportować ponadgabaryty czyli transport gabarytowy dardowych ładunków. A wtedy musisz wykorzystać to, co oferuje ci transport ponadgabarytowy. Wraz z jego pomocą jesteś w stanie przewieźć każdy, nawet najbardziej nietypowy, najcięższy czy totalnie nie

Dodane: 18-06-2020 10:35
Rok 2020 - dobry czas by transportować ponadgabaryty

Z uwagi na to że sam

transport gabarytowy

Nawet jeśli twoja firma posiada własne ciężarówki lub inne pojazdy oraz dopasowane do nich naczepy, czasami i one nie wystarczą do przewiezienia pewnych niestandardowych ładunków. A wtedy musisz wykorzystać to, co oferuje ci transport ponadgabarytowy. Wraz z jego pomocą jesteś w stanie przewieźć każdy, nawet najbardziej nietypowy, najcięższy czy totalnie niewymiarowy ładunek - chociażby maszynę rolniczą.

Oczywiście transportem ponagabarytowym nie jest wyłącznie transport maszyn rolniczych. To także transport zbiorników, hali i magazynów, konstrukcji stalowych czy infrastruktury. Usługa ta umożliwia ci również przewiezienie cięższego sprzętu drogowego, budowlanego bądź górniczego, a także elektrowni wiatrowych oraz innych elementów wykorzystywanych w branży energetycznej. W każdym z tych przypadków najważniejszy okaże się wybór właściwego pojazdu transportowego. Z uwagi na to, że sam na pewno nim nie dysponujesz, transport ciężki powinieneś przeprowadzać każdorazowo przy współpracy ze specjalizującymi się w nim firmami.


W takim przypadku należy zorganizować transport

transport gabarytowy

Wielkie firmy produkujące elementy konstrukcyjne budynków czy mostów mają zawsze problemy z organizacją transportu. Najczęściej bowiem elementy, które produkują są na tyle duże, że nie spełniają norm transportowych dla ładunków standardowych. W takim przypadku należy zorganizować transport ponadgabarytowy. Jest to na pewno znacznie bardziej czasochłonne przedsięwzięcie. Wymaga ono zapewnienia odpowiedniego czasu przejazdu oraz kierowcy posiadającego odpowiednie uprawnienia. Znacznie łatwiej jest w przypadku maszyn rolniczych czy budowlanych, transport maszyn bowiem jest znacznie mniej wymagający. Najczęściej mieszczą się one ramach wymogów transportowych dla zwykłych naczep ciągników siodłowych. Przez to transport maszyn jest znacznie bardziej powszechny. Pojedyncze ładunki ponadgabarytowe transportowane są przeważnie nocą, co jest dodatkowym utrudnieniem ze względu organizacyjnego. Coraz więcej firm oferuje transport ciężki. Specjalizacja w tym zakresie jest bardzo dochodowa, ponieważ nie każdy przedsiębiorca ma w swoim zespole pracowników posiadających uprawnienia do takich ładunków.


Czy transport ciężki jest opłacalny?

Transport międzynarodowy to branża, która już od dawna cieszy się sporym zainteresowaniem. Przewożenie wszelkiego rodzaju towarów stało się sposobem na życie dla wielu osób. Firmy transportowe coraz chętniej decydują się na transport ponadgabarytowy, ponieważ można na nim więcej zarobić.

W chwili obecnej transport ciężki nie jest aż tak bardzo popularny, więc przedsiębiorstwa, które tym się zajmują mogą zyskać wiele. Oczywiście muszą też odpowiednio przygotować się do tej usługi, ponieważ transport maszyn wymaga wielu formalności, które trzeba załatwić. Pamiętać należy też, że często na naczepie będzie znajdować się wyjątkowo wartościowy produkt, który trzeba dobrze zabezpieczyć. Dla wielu firm jest to wyzwanie i nie każdy posiada naczepy o odpowiednich wymiarach. Dlatego nie każda firma zajmuje się transportem ponadgabarytowym.

Zainwestowanie w odpowiednie naczepy wydaje się dobrą inwestycją, ale trzeba też pamiętać o logistyce oraz zabezpieczeniu ciężkiego towaru. Czasami będzie też potrzebna eskorta policyjna.


Do niej można zaliczyć m.in

Wyróżniamy aż siedem typów zezwoleń umożliwiających transport ponadgabarytowy. Każda z tych grup określa tak naprawdę inny typ zezwolenia.

Kategoria pierwsza skupia się na samej trasie. Uwzględnia ona zezwolenie na przewiezienie ładunku po konkretnej drodze, którą należy wcześniej dokładnie wyznaczyć, by zawrzeć takową informację w dokumentacji. Kategoria druga tyczy się z kolei różnego rodzaju pojazdów. Do niej można zaliczyć m.in. transport maszyn rolniczych - ciągników, koparek, a także spychaczy i innych podobnych pojazdów. Grupy od trzeciej do szóstej zawierają z kolei te zezwolenia, które wystawiane są na dłuższy czas i w których podaje się informacje dotyczące konkretnych parametrów wybranego ładunku. Ostatnia już kategoria, czyli ta siódma jest stosowana w momencie, gdy planowany transport ciężki nie pasuje do żadnej poprzedniej grupy.

Zezwolenie jest wydawane w formie specjalnego dokumentu. Upoważnia on zaznaczoną na papierze osobę do przewiezienia ładunku po drogach publicznych umieszczonych na terenie Polski.